💁 Слово має надпотужну силу. Ним можна окрилити, а можна й скривдити. Тому педагогам слід бути уважними до висловів, які вони використовують, зокрема оцінюючи результати діяльності дітей. Вони мають підбадьорювати, підтримувати дітей, орієнтувати їх не лише на кінцевий результат, а й на процес. А ще — зміцнювати впевненість дітей і заохочувати їх досліджувати навколишній світ, самих себе й не боятися самовиражатися. Приклади таких висловів — у таблиці.
Примітка. Наведено із парціальної програми для дітей середнього дошкільного віку «Дбаємо про емоції — мову серця». Автори — Ольга Косенчук, Наталія Тарнавська. Програму розроблено в межах проєкту Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) «Покращення доступу до послуг дошкільної освіти в умовах надзвичайних ситуацій та раннього відновлення в Україні», який реалізує Асоціація працівників дошкільної освіти за інформаційної підтримки МОН.
Підбадьорливі вислови | «Діти, ви так злагоджено працюєте. Сміливо продовжуйте!». «Те, що башта не встояла, — не привід, щоб припинити гру. Це означає, що варто знайти новий спосіб її побудувати». «Так-так, продовжуй рухатися лабіринтом. Ти наближаєшся до виходу!». «Твої спроби грати в бадмінтон дуже успішні!». «Мені подобається бачити ваші нові спроби. Щоразу виходить краще!». «Помиляйся, але не здавайся»
|
Конкретний відгук | «Я бачу, ви використали жовтий і червоний кольори. Це чудово!». «Ви обрали різні матеріали для штампування: картон, білий папір, тканину і навіть коробки. Молодці!». «Сьогодні ви збудували дворівневу парковку для авто. Це дуже корисно для водіїв!»
|
Вислови, орієнтовані на процес | «Ви так старанно працювали над цим!». «Я можу сказати, що вам було весело, поки ви творили». «Приємно бачити, як ви гарно порозумілися між собою у грі». «Ви використали свою уяву, щоб створити цю фортецю для гри!». «Ви добре розподілили завдання між собою, щоб виготовити іграшкові меблі!»
|
Позитивне підкріплення | «Ти вивчив(-ла) віршик. Це заслуговує оплесків!». «Ти стаєш справжнім художником. Вітаю тебе!». «Я не можу дочекатися, щоб побачити, що ти створюватимеш далі!»
|
Відзначення індивідуальності | «Ти так стильно одягнув(-ла) лялечку. Вона така ж модна, як і ти!». «Ти так цікаво розповідаєш історії. Це чудово!». «Тобі завжди вдається охайно скласти речі. Молодець!»
|
Запрошення до роздумів | «Яка твоя улюблена машина в автопарку?». «Який герой мультфільму може дати підказку про мешканців океану?». «Чому ви вирішили вибрати ці кольори?». «А чому для тварин краще жити в природі, ніж у зоопарку?». «Що ти хотів(-ла) би спробувати наступного разу?»
|
Коментарі
Дописати коментар