💁 Сила слова, або Добірка висловів, які слід вживати під час оцінювання результатів діяльності дітей

💁 Слово має надпотужну силу. Ним можна окрилити, а можна й скривдити. Тому педагогам слід бути уважними до висловів, які вони використовують, зокрема оцінюючи результати діяльності дітей. Вони мають підбадьорювати, підтримувати дітей, орієнтувати їх не лише на кінцевий результат, а й на процес. А ще — зміцнювати впевненість дітей і заохочувати їх досліджувати навколишній світ, самих себе й не боятися самовиражатися. Приклади таких висловів — у таблиці.

Примітка. Наведено із парціальної програми для дітей середнього дошкільного віку «Дбаємо про емоції — мову серця». Автори — Ольга Косенчук, Наталія Тарнавська. Програму розроблено в межах проєкту Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) «Покращення доступу до послуг дошкільної освіти в умовах надзвичайних ситуацій та раннього відновлення в Україні», який реалізує Асоціація працівників дошкільної освіти за інформаційної підтримки МОН.

Підбадьорливі

вислови

  • «Діти, ви так злагоджено працюєте. Сміливо продовжуйте!».

  • «Те, що башта не встояла, — не привід, щоб припинити гру. Це означає, що варто знайти новий спосіб її побудувати».

  • «Так-так, продовжуй рухатися лабіринтом. Ти наближаєшся до виходу!».

  • «Твої спроби грати в бадмінтон дуже успішні!».

  • «Мені подобається бачити ваші нові спроби. Щоразу виходить краще!».

  • «Помиляйся, але не здавайся»

Конкретний

відгук

  • «Я бачу, ви використали жовтий і червоний кольори. Це чудово!».

  • «Ви обрали різні матеріали для штампування: картон, білий папір, тканину і навіть коробки. Молодці!».

  • «Сьогодні ви збудували дворівневу парковку для авто. Це дуже корисно для водіїв!»

Вислови, орієнтовані на процес

  • «Ви так старанно працювали над цим!».

  • «Я можу сказати, що вам було весело, поки ви творили».

  • «Приємно бачити, як ви гарно порозумілися між собою у грі».

  • «Ви використали свою уяву, щоб створити цю фортецю для гри!».

  • «Ви добре розподілили завдання між собою, щоб виготовити іграшкові меблі!»

Позитивне підкріплення

  • «Ти вивчив(-ла) віршик. Це заслуговує оплесків!».

  • «Ти стаєш справжнім художником. Вітаю тебе!».

  • «Я не можу дочекатися, щоб побачити, що ти створюватимеш далі!»

Відзначення індивідуальності

  • «Ти так стильно одягнув(-ла) лялечку. Вона така ж модна, як і ти!».

  • «Ти так цікаво розповідаєш історії. Це чудово!».

  • «Тобі завжди вдається охайно скласти речі. Молодець!»

Запрошення до роздумів

  • «Яка твоя улюблена машина в автопарку?».

  • «Який герой мультфільму може дати підказку про мешканців океану?».

  • «Чому ви вирішили вибрати ці кольори?».

  • «А чому для тварин краще жити в природі, ніж у зоопарку?».

  • «Що ти хотів(-ла) би спробувати наступного разу?»

Коментарі